måndag 11 september 2017

Ny bil

Jag har beställt en ny bil. Vi har funderat av och an vad vi ska göra med bilen över hela sommaren. Vi hade ju en sju år gammal sjupersonersbil, som var mycket bra i vissa fall, men i andra fall litet onödigt stor. Och framför allt hade den gått sönder i några omgångar med ganska dyra reparationer som följd, så det kändes som om den var något av ett måndagsexemplar, som när som helst kunde gå sönder igen.  Snart kommer vi dessutom att vara fyra personer med körkort i familjen, så vi började tänka att om det någon gång är läge för en leasingbil så kanske det skulle vara nu.

Till sist bestämde jag mig, och nu är den gamla bilen såld och vi väntar på den nya firmabilen - som blir en gasbil! Det blir mycket spännande, och jag har redan googlat hur man ska tanka den. Billigare och miljövänligare borde det ju också vara. Tills den nya bilen kommer får vi skjutsa varann med maken och vid behov låna nittonåringens bil. Blir bra.

För övrigt har vi firat morfars 75-årsdag på lördagen (tårtan längst uppe bakade trettonåringen)...
 
... och ätit pizza på söndagen (viktig bild och viktig information).  Och i dag hade jag trettonåringen och hennes kompis med till jobbet. De hade dagsverke och jobbade en dag i vår personalbutik.

2 kommentarer:

  1. Vad spännande. Ni är de första i min bekantskapskrets som skaffat en gasbil. Min dagsverkare skurade hela bastun...

    SvaraRadera
  2. Jo, jättespännande! Men den var bra att köra, och månne jag inte ska lära mig hur man tankar den också...

    SvaraRadera