fredag 2 februari 2018

Fredag! Vanlig fredag.

Livet har återgått till det normala. Jag har nu jobbat två dagar, och veckoslutet känns välkommet. Efter jobbdagen i dag var jag via butiken (som var proppfull), och när jag gick in i huset fick jag inte upp innerdörren för det låg så mycket skor, väskor och kläder i vägen. Sjuttonåringen har två kompisar på besök och åttaåringen en.
När jag med kraft hade knuffat upp dörren någon decimeter kom åttaåringens kompis ner i tamburen, och sa "Min mamma och pappa kommer hem först halv sju, och batteriet i min telefon är tomt, och vad ska jag göra nu?". Åttaåringen kom en halv meter efter och sa "Mamma, vi har hittat en slimerecept med bara vanliga ingredienser, så får vi snälla snälla laga det och göra en video? Och vi behöver bara ta litet schampo.".
"Ni MÅSTE låta mig komma in först", sa jag. Och så knuffade jag upp dörren, hängde av mig kappan, lyfte upp en genomvåt overall och hängde den att torka, satte in maten i kylskåpet, ringde kompisens pappa och sa att hans dotter är här och övervakade slimetillverkningen. Välkommen tillbaka, vardag.
Nu: matlagning med stora barnen (egna och lånade). Helgen kan börja!
Jobbet har för övrigt börjat fint,  allt känns bra där. Återkommer förmodligen till ämnet senare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar