tisdag 3 april 2018

Iakttagelser från en dag som enhänt

Så svullnade min hand ordentligt, fingrarna blev som korvar och högerhanden i praktiken obrukbar. En del saker - som att knäppa BHn, duscha, koka kaffe i espressokokaren och knyta skorna - förstod jag ju på förhand att man inte kan göra med en hand och kunde be om hjälp med innan alla åkte iväg. Andra saker - som att fylla tvättmaskinen och hänga upp tvätt, breda smörgåsar, skriva på dator eller telefon och torka sig när man går på tuppen (lyckligtvis) - kan man göra med en hand, trots att det går sju gånger långsammare än vanligt.

Men sedan dök det upp saker, som helt överraskande var nästan omöjliga att göra med en hand. Till exempel att skala ett kokt ägg - vet ni hur svårt det är? Ägget mosades och gick i bitar under mina försök. Eller att vika tvätt. Eller att få ut ett piller från en pillerkarta. 

För övrigt har jag läst en bok från början till slut i dag och också annars haft det bra. Men jag hoppas ändå att fingrarna är litet mindre svullna i morgon.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar