torsdag 5 april 2018

Nya, spännande händelser från en benbrottskonvalecents liv

I går kväll tog medicinen som jag fick med som "vägkost" från sjukhuset slut. I dag skulle jag ta den nya, utskriven specifikt för handledsbrott - och så är den förpackad i en barnsäker burk! Helt omöjlig att öppna med en hand. Mycket praktiskt.

Lyckligtvis har jag inte speciellt ont, tänkte mest ta pillren för säkerhets skull, så jag klarar mig bra tills något barn kommer hem (det första skulle visst komma redan efter 11). Svullnaden har också gått ner, så det verkar gå åt rätt håll. Ytterligare ett tecken på bättring är att jag börjar bli utled på att sitta inne. Jag tror jag ska ge mig ut på en utfärd i dag (med tåg, kanske?), så fort någon kommer hem och kan hjälpa mig att knyta skorna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar